Novi Heder 2021 001 1

Прикази књига

ДОСАДНА КЊИГА

"ДОСАДНА КЊИГА" ЈЕ ЛАВИРИНТ МОДЕРНОГ И ДРЕВНОГ

Dosadna-knjiga-01-09-2020-001

Досадна књига, Сваштара - Београд, Дерета, 2019, 2020.

Јасмина Михајловић се у "Досадној књизи" окренула хумору, тананом хорору, забавној есејистици. Њена "Сваштара" како гласи поднаслов-жанр књиге, јесте резиме свега чиме се ауторка бавила у својим претходним књигама: путописи, љубавне приче, праћење феномена модерног света и преплетаја са древним...

Узбудљива, интригантна, на моменте болна, на моменте и оштра. И дубоко проживљена. Од друштвено-социолошког парадокса, до интимно-лирског обраћања.

Више прочитајте
овде:

НА ОБАЛИ ХАЗАРСКОГ МОРА

1. On the Shores of the Khazar Sea - Amazon.com, Kindle Store, March 10, 2014.
  2. На обали Хазарског мора - Лагуна, 18. март, 2014.
  3. Xəзəр дəнизинин сахиллəриндə (На обали Хазарског мора) – Центар за преводилаштво при Влади Републике Азербејџан , Баку, 2015.
  4. Xəзəр дəнизинин сахиллəриндə (На обали Хазарског мора, дигитално издање) – Центар за преводилаштво при Влади Републике Азербејџан , Баку, 2015.
  5. ხაზართა ზღვის ნაპირებზე (На обали Хазарског мора) - Интелекти, Тбилиси, 2015.
  6. На берегах Хазарского моря (На обали Хазарског мора) - Центрполиграф, Москва, 2017.
  7. Љубавни роман у две приче (оригинал: На обали Хазарског мора)(爱情故事的两个版), 2018.
  8. На березі Хозарського моря (На обали Хазарског мора),Харкiв, Фолиiо, 2020.

Пред читаоцима је необична аутобиографска проза. Одевена у путопис по егзотичном Азербејџану и у низ приватно-јавних сећања, она говори о љубави двоје српских писаца које ни смрт није могла раставити.

Писана питко, понекад јетко, често сетно, књига Јасмине МихајловићНа обали Хазарског мора упознаће читаоца како изгледа Евросонг у Евроазији, зашто се у Азербејџану Каспијско море зове Хазарско и какви су се чудесни догађаји одигравали на граници два континента.

Четири прозне целине које чине ову књигу приредила је Јасмина Михајловић, држећи се маштовитих, оригиналних и необичних књижевних играрија Милорада Павића, и вешто преплићући два различита прозна рукописа, свој и Павићев, у складан колаж и изненађујуће питку и свежу целину.

„Хазарско море није налик другим земаљским морима и океанима: оно је налик мору снова, још више мору сатканом од Друге Стварности, а највише оном што уистину јесте – МОРУ ЉУБАВИ. У таквим (и виртуелним и реалним!) временско-просторним координатама креће се коауторски пар ове књиге, који представља и њене главне јунаке: ту Јасмина Михајловић и Милорад Павић налазе свој вечни дом, јер и сама Љубав се вечно отеловљује у Речи…“

Проф. др Сава Дамјанов

Читайте отзыв Аны Атанаскович здесь

ПУТНА КОЛЕКЦИЈА

986 2008 Alnari Putna kolekcija

1. Путна колекција – Београд, Алнари, 2008.
  2. Путна колекција - Amazon.com, Kindle Store, 2014.

Путну колекцију чини низ узбудљивих путописних прича које се одвијају на просторима Русије, Војводине, Грчке, Египта, Туниса и Котора.
Ако желите да сазнате шта се дешава са породицом Толстој, како изгледа земљотрес на Санторинију, какве све тајне крију которске зидине а какве египатске пирамиде, прошетајте овом књигом. Од ауторке Париског пољупца, чекају вас нова изненађења!

ПАРИСКИ ПОЉУБАЦ

pariski poljubac 001

1. Париски пољубац. Роман – Нови Сад, Љубитељи књиге, 2007(2).
  2. Парижский поцелуй – Санкт Петерсбург, Азбука, 2007.
  3. Париски пољубац – Београд, Завод за уџбенике, 2010.
  4. The Paris Kiss - Amazon.com, Kindle Store, 2011.
  5. Париски пољубац (巴黎之吻), Шангај, Џеђинг, 2018.

Париски пољубац је специфичан авантуристичко-путописни роман. Дешава се током четири дана у Паризу. Истовремено је то забаван метафизичко-филозофско-езотеријски роман који се може читати као приручник о преживљавању у најновијој ери у коју смо закорачили. То је књига о томе како превазићи стрес, како купити чизмице у Паризу, како ће изгледати будућност, шта ће бити са хришћанством и другим религијама, који су добри кафићи у Паризу, како се Београд види из Париза, а како Париз из Београда.

Осим што је реално време догађања смештено у четири дана, Париски пољубац говори о тренутку у којем се налазимо сви ми, цело човечанство. Реч је о размеђи нове ере са најновијом ером. Или о раскрсници где се из аналогне епохе прелази у дигиталну. Зато он прича и причу о љубави, самоћи, страху, глобалним климатским променама, природи као највећем луксузу, о Паризу као граду који крије улаз у онострано, о мушко-женским односима и о новој епоси женског божанског. Париски пољубац тражи и налази новог месију за којим чезне трећи миленијум.

Овај детективско-алхемијски роман с елементима научне фантастике и дешифровањима урбаних градских шифара покушава преко прошлости да сагледа будућност. Он, између осталог говори о Монализином коду, мегасторовима, великим модним брендовима, о бесмртности и о томе да ли брзина продужава живот или га поништава. У сваком случају реч је о трокрилном роману већег обима у који је стало много што шта, па и узбуђење читаоца да види крај иницијацијске потраге која је прерушена у куповину три пара чизама. Париски пољубац је ултралаки роман са габаритним темама.

У Русији се превод романа појавио за московски Сајам књига, крајем новембра 2007. Неконвенционална опрема књиге дело је новосадског дизајнера Јован Тркуље, чији су радови у Америци проглашени за „The Best Design from Europe“.

ЉУБАВ СА РЕЧНИКОМ НЕПОЗНАТОГ

991 2006 LjKnjige Ljubav sa recnikom3

1. Љубав са речником непознатог – Нови Сад, Љубитељи књиге, 2006, 2007(2).

„Љубав са речником непознатог Јасмине Михајловић није само књига есеја о љубави. То је и збирка рецепата за квалитетнији, испуњенији и срећнији емотивни живот; приручник о праву на емоције; корак – по – корак за превладавање страха од љубави; буквар појмова који чине темељ љубави; уради сама за ослобађање од кривице; енциклопедија различитих врста љубави, емоционални кноw хоw… Укратко, Љубав са речником непознатог је мала женска библија нове осећајности. Јасмина Михајловић у њој говори – отворено, из женског угла – о ономе о чему се обично не говори јавно, а још ређе пише. Пронашла је праве речи да каже оно о чему се најрадије ћути.“

проф. др Неда Тодоровић

ЉУБАВ БЕЗ ТАЈНИ

993 2005 Dereta Ljubav bez tajni

1. Љубав без тајни – Београд, Дерета, 2005.

Јасмина Михајловић у књизи Љубав без тајни, љубав сагледава као круцијалну чињеницу у животу сваког писца и сваког читаоца, али и као истовремено и најјавнији и најтајнији феномен људског живота, инсистирајући да постоје многе љубави, а да је најлепша и највећа, управо она љубав у којој се читалац ове књиге налази – сада. „Наша и светска љубавна стварност и сутрашњица“ као да је и мото дела Љубав без тајни, у коме ауторка проговара и о томе како „љубав без тајни не постоји“, о XXИ веку као времену када је укинут вишак жртвовања, баш као и о великим, малим и средњим љубавима, избегавању љубави, љубавним писмима, моћном и недодирљивом двополном Богу, иконама у животном споменару, пријатељицама као идеалним љубавницима, феноменима љубавне преваре, родољубљу и добро дизајнираној природи…

Дело Љубав без тајни Јасмине Михајловић као да је написано у складу са крилатицом Еразма Ротердамског: „Живот је гозба – или пиј, или иди“, а духовитост, мудрост и бескомпромисна позитивна енергија у времену којим владају негација и депресивност, најављују да је Љубав без тајни књига о којој ће се тек писати и говорити. Не рече ли оно Џон Ленон: „All you need is love“.

Сања Домазет, Данас

Књига Љубав без тајни се према извештајима листа „Бестселер“ нашла на 9. месту годишње топ листе публицистике за 2006. годину, са 14 недеља на листи најчитанијих књига.

ПУТНИ АЛБУМ

994 2004 Dereta Putni album3

1. Путни албум – Београд, Дерета, 2004, 2005, 2006.
  2. Дете сунчеве барке - (оригинал: Путни албум) (太阳船上的孩子) Шангај, Џеђинг, 2018.

Када на пут, уместо пртљага, понесете интелектуалну и духовну радозналост, онда ће вам и албум са тог пута бити аутобиографска, дневничка и епистоларна белешка. Мали есеји, писма пријатељима, забелешке и оригинални коментари чине ову књигу водичем за необичне туристе, за све оне који желе да заплове емоцијама, наслеђем векова, пријатељством и мистиком предела који су пружају далеко изван наших погледа.

ПУТНИ АЛБУМ је и књига прича и роман у причама и антрополошки есеј и приватна исповест и путопис… Чита се као узбудљив трилер. Има драматику, напетост, узнемирујућа открића, интимно а нетривијално разоткривање брака два писца, Милорада Павића и Јасмине Михајловић. ПУТНИ АЛБУМ је нешто као љубавни путопис са много слојева који се може попити као чаша изворске воде, али и као чаша скупоценог шампањца.

ПУТНИ АЛБУМ је добитник награде „Деретина књига године“. Часопис НИН ју је у уврстио у десет најбољих прозних књига за 2004. годину. Ова књига се девет месеци непрекидно налазила на првих десет места бестселер листе у Деретиној књижари.

Изводи из критика о Путном албуму

„Путни албум је, дакле, књига самораскривајућег “женског писма” које се претежно не заклања иза (пост)феминистичких слогана али и не зазире од приказивања и потказивања стереотипа који се тичу сексуалних, поетичких или културолошких предубеђења; све време сликајући сенку свеколиког мушког света у приватној и јавној сфери, она заправо на довитљиво посредан начин излази из њеног домашаја… духовито тематизујући проблематику “женског писма” и културног идентитета у оквирима добрим делом овешталих представа, описујући своје унутрашње кругове између патоса и ироније, наглашеног сентимента и дискретног хумора, између уважавања традиције и искушавања реквизита постмодернизма, Путни албум препоручује се, дакле, као лектира у исти мах довољно занимљива и довољно изазовна и женској и мушкој публици спремној да у читање уложи понешто од властите радозналости и запитаности.“

Тихомир Брајовић, НИН

„Све радије и све чешће читам романе који се „озбиљно труде“ да то не буду. На пример, Путни албум Јасмине Михајловић… Опојна, а жанровски неодредива књига.“

Радован Бели Марковић, НИН и Европа

У овогодишњој издавачкој продукцији "Приватна колекција" Јасмине Михајловић је најузбудљивија и најсофистициранија књига у којој ауторка спретно, играјући се, прелази из једног документаристичког нивоа у поовску (Е. А. По) језу и динамику.

Исидора Бјелица

"Приватна колекција" Јасмине Михајловић узбудљиво је штиво, као што су увек узбудљиви палимпсести, плени својим деликатним исповедним тоном који читаоца уводи право у магију приче, тамо где се сједињују и изједначавају литература и стварност. У "Приватној колекцији" Јасмина Михајловић нам доноси пулсацију модерне Европе, укусе вазда узбудљивог и епикурејског Париза, приче о судбинама градова, грађевина, људи... "Приватна колекција" је децентно и модерно прозно штиво, које је, заправо, љупка мешавина путописне, детективске и урбане грађе, са јаким ароматом љубави, страсти, ужаса и страха, који сачињавају људски живот.

Сања Домазет, "Данас"

"Приватна колекција" помало подсећа и на магичну коцку, јер се може пратити у неколико линија које се међусобно додирују или укрштају. Може се читати као дневник, збирка путописа, водич кроз светске музеје или мала колекција женског урбаног хедонизма. У књизи "Приватна колекција" пратимо узбудљива, неретко и драматична путовања, унапред и уназад кроз време. Отићи ћемо тако у Котор, Бечеј, Челарево, на острво Санторини и затим у Париз, Москву, Јасну Пољану, Женеву, Монте Карло и многе градове Француске, завршавајуци путовање у Београду - граду под бомбама. У "Приватној колекцији" открићемо како се време прошло и митови преламају кроз доба Интернета повезујући на чудан начин породице Дунђерски, Трипкович, Цитурас, Толстој и Павић-Михајловић.

Сузана Полић-Радовановић, "Базар"

"Приватна колекција" једна је од оних књига које се не препричавају. У њој пулсирају стварност и снови, испреплетани да их је лако помешати, а када се нит и пронађе, редови се натопе таквим наслагама тајновитости да се напросто гутају, не би ли се назрео расплет.

Драгана Букумировић, "Политика"

Књигу ваља прочитати јер је вођена руком љубави.

Душица Милановић, "Политика"

ЉУБАВНИ РОМАН У ДВЕ ПРИЧЕ

996 2004 Cigoja Ljubavni roman u dve price22

6. Љубавни роман у две приче (са Милорадом Павићем) – Београд, Чигоја, 2004.
7. Љубезенски роман в двех згодбах – /превела Нивес Видић/ Нова Горица, „Ма-но“, 2006.)

Јасминина виртуална задужбина и Милорадов туниски бели кавез у виду поделе спојили су се у јединствен љубавни роман. Љубавна прича је у Београду у једној од старих кућа у улици Краљевића Марка на Савамали. Две љубави, два рукописа, преплићу се у занимљиву причу – истинску љубавну романсу.

ПРИВАТНА КОЛЕКЦИЈА

995 2004 Dereta Privatna-Kolekcija

5. Приватна колекција – Београд, Дерета, 2000, 2001, 2004, 2005.

Замислите шта све можете да нађете у приватној колекцији једног писца, у тајним преградама његовог памћења у егзотичним тминама његове инспирације. Јасмина Михајловић је писац који читаоца води сопственим опсесивним стазама. Мистиком властите запитаности над затамњеним местима бивших живота и смрти, Приватна колекција носи неке другачије слике и погледе који, у рукопису Јасмине Михајловић добијају алхемијске обрисе вечних прича.

То је низ узбудљивих путописних прича које, осим необично доживљених места и предела наше земље и Европе, сликају ауторкин живот са њеним мужем, писцем Милорадом Павићем. Њене приче поред детективског заплета, елемената хорора и фантастике, обилују луцидним, модерним, урбано женским запажањима различитих феномена последње деценије XX века. У књизи "Приватна колекција" читалац ће наћи дневничку, епистоларну, исповедну и путописну прозу. Књига Ј. Михајловић заправо садржи ауторкину приватну збирку: необичних места у времену и простору, волшебних збитија, намештаја, породица, кућа... Опраштајући се овим причама од двадесетог столећа, Јасмина Михајловић је у њену опрему унела елементе сецесије у виду графичке опреме из пера уметника с почетка века, Драгутина Инкиострија.

ДВЕ КОТОРСКЕ ПРИЧЕ

Kotorske price2222

1. Две которске приче , Дерета,1998, 2005.
  2. Две которске приче (са М. Павићем) - Amazon.com, Kindle Store, 2014.
  3. Две которске приче, е-боок, Јасмина Михајловић и Милорад Павић, 2015, DOO Media Art Content

Град Котор, мистични центар Боке Которске и медитеранске културе, средишњи је стожер књиге Јасмине Михајловић и Милорада Павића. Две приче које почињу на различитим странама књиге стичу се у једној тачки, која читаоцу не нуди разрешење у коначности и позитивизму земаљских дана, тачка њиховог сусрета је праг књижевног бескраја у који читаоц упловљава на почетку, иако га одмах није свестан. Јасмина и Милорад Павић својим рукописом не ограничавају и сужавају мистични космос Котора, они га управо темом и кључевима лавиринта својих прича чине бескрајним.

ПРИЧА О ДУШИ И ТЕЛУ

999 1992 Prosveta Prica1

1. Прича о души и телу. Слојеви и значења у прози Милорада Павића – Београд, Просвета, 1992.